1) Μουσικοκινητική αγωγή Carl Orff

Η ομάδα της μουσικοκινητικής αγωγής και μουσικού παιχνιδιού έχει σκοπό την βιωματική προσέγγιση της μουσικής μέσω παιχνιδιού . Οι βάσεις αυτής της προσέγγισης είναι ο ρυθμός ( ήχου, λόγου, κίνησης ), αυτενέργεια, δράση, πρωτοβουλία, ένταξη σε ομαδικές εργασίες, αυτοσχεδιασμοί, εξοικείωση με όργανα, μοτίβα (ρυθμικά, κινητικά, λεκτικά), συνδυασμοί των τεχνών (μουσική, χορός, θέατρο, εικαστικά). Στόχοι της μουσικοκινητικής αγωγής είναι η φαντασία, ευρηματικότητα, έμπνευση, δημιουργικότητα, ομαδική συνεργασία, απόκτηση εμπειριών, αποδοχή του εαυτού μας και των άλλων, έκφραση, ενεργοποίηση όλων των αισθήσεων και βιωματική προσέγγιση με όλο μας το είναι, αυτοσχέδιες γραφικές μουσικές παρτιτούρες, ενεργητική ακοή και παιχνίδια, ευαισθητοποίηση και ξύπνημα της λαϊκής παράδοσης. Απευθύνεται σε παιδιά όλων των ηλικιών αρχίζοντας από την προσχολική ηλικία, παιδιά δημοτικού, γυμνασίου, λυκείου καθώς και σε ενήλικες. Σε όλες τις περιπτώσεις καλλιεργεί τις εκφραστικές ικανότητες, αναπτύσσει τις μουσικές και κινητικές δεξιότητες, προσφέρει ευκαιρίες για αυτοσχεδιασμό, δημιουργία, συνεργασία, χαλάρωση και εκτόνωση, βοηθάει στην καταπολέμηση συμπλεγμάτων και αναστολών. Οι ομάδες μπορούν να αποτελούνται από 8-12 παιδιά σχεδόν στις ίδιες ηλικίες , εφήβους σε κοντινές ηλικίες, ενήλικες ή ανθρώπους τρίτης ηλικίας.

Υπεύθυνη προγραμμάτων μουσικοκινητικής : Ρία Θεοδώρου Μουσικοπαιδαγωγός Carl Orff.- Διπλωματούχος πιάνου – θεωρητικός – Μέλος του Συλλόγου ORFF – E.P.T.A.- Ελληνικής Συντεχνίας Καλαμένιας Φλογέρας- Ε.Ε.Μ.Ε. – Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε. Γεννήθηκε στο Βόλο. Είναι απόφοιτος της Διετούς Επαγγελματικής Επιμόρφωσης Μουσικοκινητικής Αγωγής C. Orff στη σχολή Μωραΐτη, διπλωματούχος πιάνου από την τάξη της Ν. Μιχαηλίδου και θεωρητικών από τον Α. Κοϊμτζόπουλο. Σπούδασε κλασικό τραγούδι , ορθοφωνία, φλογέρα από καλάμι , κρουστά και έχει παρακολούθησει πολλά σεμινάρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό . Έχει συμμετάσχει σε πλήθος συνεδρίων της Ε.Ε.Μ.Ε, Ε.Ε.Μ.Α.Π.Ε., Ε.P.T.A., Ε.Σ.Μ.Α , στο Forum νέων επιστημόνων του Καποδιστριακού πανεπιστημίου Αθηνών, στο διεθνές συμπόσιο του Orff Institute εκπροσωπώντας (με μουσικούς και χορευτές) την Ελλάδα σε παράσταση που δόθηκε στα πλαίσια του συμποσίου καθώς και σε πολλά σεμινάρια και συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 1992 εργάζεται ως μουσικός στο Δήμο Χαλανδρίου διδάσκοντας στην πρωτοβάθμια και προνηπιακή εκπαίδευση . Τα δύο τελευταία χρόνια διευθύνει τη δημοτική χορωδία τρίτης ηλικίας, διδάσκει σε προνήπια και νήπια με θέμα τη συμφωνική και παραδοσιακή ορχήστρα μέσω της προσέγγισης Orff , παρουσιάζει αφιερώματα , παίζει στην ορχήστρα του Δήμου. Έχει παρουσιάσει εργαστήριο προσέγγισης Orff για εκπαιδευτικούς . Είναι ταμίας του Ελληνικού Συλλόγου Μουσικοκινητικής Αγωγής Carl Orff και μέλος του Δ. Σ. της Ελληνικής Συντεχνίας Καλαμένιας Φλογέρας. Μέσω του συλλόγου μουσικοκινητικής συμμετέχει στην ευρωπαική μέρα μουσικής καθώς και σε φιλανθρωπικούς συλλόγους με σκοπό την ενημέρωση και παρουσίαση της προσέγγισης και τα οφέλη αυτής. Έχει γράψει μουσική για θεατρικές παραστάσεις, ποιητικές συλλογές , και έχει επιμεληθεί μουσικά θεατρικές παραστάσεις για παιδιά προνηπιακής ηλικίας έως και ενήλικες. Είναι μέλος της ομάδας «ρυθμοί δια-λόγου» όπου και παρουσιάζουν με προσέγγιση Orff παραστάσεις για ενήλικες.

2) Βιωματικά Σεμινάρια

Βιωματικά Σεμινάρια για ενήλικες (γονείς, παιδαγωγούς και φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων) με εξωτερικό συνεργάτη την Κα Μαρέττα Σιδηροπούλου

 

3) Αγγλικά με τη Μέθοδο Sguek School

Η Squek School είναι μια βιωματική μέθοδος εκμάθησης αγγλικών εξειδικευμένη για παιδιά από 3 έως 9 ετών. Έχει σχεδιαστεί από το μηδέν για να προσεγγίσει την ιδιαίτερη ηλικία των Pre-Junior! Αυτή είναι και μια από τις βασικές μας διαφορές με άλλους τρόπους προσέγγισης για αυτές τις ηλικίες που είναι πιο τυχαίοι.

Όταν το υλικό συγκεντρώνεται από διαφορετικές πηγές δεν αποτελεί μια ολοκληρωμένη μέθοδο και φυσικά δεν έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η ηλικία όμως από 2 έως 7 είναι κρίσιμη για ενα παιδί επειδή τότε αναπτύσσει τις γλωσσικές του δεξιότητες και μπορεί να υιοθετήσει μια ξένη γλώσσα παράλληλα με την μητρική του χωρίς κόπο δεδομένου ότι θα γίνει σε σωστό περιβάλλον και με τον σωστό τρόπο.

Η SQUEK School προσομοιώνει ένα Αγγλόφωνο περιβάλλον μέσα από το παιχνίδι και την διασκέδαση χρησιμοποιώντας ποικίλλα βιωματικά και διαδραστικά εκπαιδευτικά μέσα. Η εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας έρχεται πολύ φυσικά στα παιδιά χωρίς καμία πίεση αλλά μέσα από τη χαρά.

Ο πρώτος μας στόχος είναι πρώτον η κατανόηση της γλώσσας, τον οποίο καταφέρνουμε με επιτυχία μέσα από τα πολύ ζωντανά μαθήματα και δεύτερον η ικανότητα επικοινωνίας την οποία πετυχαίνουμε από το πρώτο κιόλας επίπεδο μέσα από το πλούσιο σε εκπαιδευτικά μέσα περιβάλλον. Κάθε παιδί μαθαίνει τις καθημερινές λέξεις όπως επίθετα, ρήματα και ουσιαστικά ταυτόχρονα με ένα τρόπο που του επιτρέπει να τα χρησιμοποιήσει πραγματκά για να περιγράψει το περιβάλλον του και να εκφραστεί από τις μόλις πρώτες ενότητες. Το να μάθει ένα παιδί ένα τραγούδι ‘’παπαγαλία’’ για να εντυπωσιάσει τους γονείς ή τις μέρες τις εβδομάδας ή τα χρώματα, δεν έχει καμία πρακτική εφαρμογή γιατί δεν ξέρει τι να κάνει με το αυτό λεξιλόγιο.

Η μέθοδος χωρίζεται σε 3 επίπεδα ανάλογα με την ηλικία των παιδιών και κάθε επίπεδο αποτελείται από ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό υλικό. Μέσα στην τάξη η γλώσσα που χρησιμοποιείται είναι τα Αγγλικά για να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να σκέφτονται και κατά συνέπεια να ανταποκρίνονται στα Αγγλικά.

Κάποια από τα εκπαιδευτικά μέσα που χρησιμοποιούμε είναι

Μουσικοκινιτική: Με τραγούδια που έχουν γραφτεί ειδικά για τη μέθοδο εισάγουμε τα παιδιά σε έναν πολύ ζωντανό και διασκεδαστικό τρόπο εκμάθησης λεξιλογίου ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η ικανότητας αποστήθισης.

Μίμιση με giant flash cards: Μέσω της μίμισης προωθείται η κατανόηση ενώ την ίδια στιγμή τα παιδιά διασκεδάζουν μέσα από το παιχνίδι.

Διαδραστικά παιχνίδια με Flash cards: Χρησιμοποιώντας flash cards και μια ποικιλία από ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά παιχνίδια τα παιδιά μαθαίνουν και κάνουν επανάληψη στο λεξιλόγιο.

Cooking simulation: Κάθε παιδί μαθαίνει πώς να παραγγγέλνει το γεύμα του, τα φαγητά που τρώει και τα σκεύη που χρησιμοποιεί.

Θεατρικό παιχνίδι: Με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο μέσα από το θεατρικό παιχνίδι το κάθε παιδί μαθαίνει πως να εκφράζεται χρησιμοποιώντας το λεξιλόγιο που έχει μάθει σε κάθε ενότητα.

Films in English: Τα παιδιά παρακολουθούν κάποια cartoons χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα ασκήσεις κατανόησης. Ο σκοπός είναι να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον πλούσιο σε διαφορετικά ακούσματα της γλώσσας και να ενισχυθεί η κατανόηση και η ακουστική τους ικανότητα. Έχουμε παρατηρήσει ότι όταν τα παιδιά μαθαίνουν ακούγοντας μόνο μια φωνή, αναπτύσσουν αρκετά περιορισμένη ακουστική αντίληψη.

Grammy: Από το δεύτερο επίπεδο τα παιδιά ξεκινούν να παίζουν Grammy. Πρόκειται για ενα εκπαιδευτικό παιχνίδι που προωθεί την ικανότητα ομιλίας. Κάθε παιδί μαθαίνει πως να χρησιμοποιεί πραγματικά το λεξιλόγιο που έχει διδαχθεί για να επικοινωνήσει σχηματίζοντας φράσεις.

Βιβλία: Κάθε επίπεδο έχει το δικό του υλικό μέσα από το οποιό δίνονται κίνητρα και επιβράβευση στα παιδιά.

Επιτραπέζια παιχνίδια Squek: Στο τέλος κάθε μαθήματος τα παιδιά κάνουν επανάληψη του λεξιλογίου, αυξάνεται η κατανόηση και η ανταπόκρισή τους παίζοντας τα ειδικά σχεδιασμένα εκπαιδευτικά επιτραπέζια Squek Junior, Classic και Recharge.